Żyć Dobrze

nowoczesny portal muzyczny

5 cech, jakie musi posiadać nowoczesny portal muzyczny

Teoretycznie każdy może dzisiaj założyć i prowadzić stronę internetową – nie trzeba nawet posiadać bardzo specjalistycznych umiejętności, żeby to zrobić. Nie wszyscy jednak odniosą na tym polu sukces… Szczególnie trudną sztuką wydaje się prowadzenie witryny tematycznej, poświęconej konkretnemu zagadnieniu. By okazał się trafionym przedsięwzięciem, trzeba dobrze przemyśleć niemal każdy jego aspekt. W tym artykule spróbujemy określić, jakimi cechami powinien się charakteryzować nowoczesny portal muzyczny. Gotowy na wyzwanie?

 

1. Przejrzysty i czytelny

W czasie chaosu informacyjnego prosty dostęp do interesujących nas treści okazuje się kluczowym czynnikiem decydującym o atrakcyjności danego miejsca w sieci. Dlatego też, tworząc portal muzyczny, należy dobrze przemyśleć i przeanalizować jego strukturę, ale też formę, w jakiej prezentowane będą treści. Szata graficzna powinna być raczej skromna i stonowana (takie przynajmniej są trendy), by nie przeszkadzać internaucie w lekturze czy podczas odsłuchu materiałów audio.

 

2. Zawsze na czasie

Portal muzyczny, jak i każda inna witryna mająca aspiracje do bycia rzetelnym źródłem informacji, musi reagować szybko na wydarzenia w muzycznym światku. By uzyskać status cenionej i polecanej strony internetowej, trzeba się wykazać, regularnie aktualizując jej zawartość i rzetelnie donosząc o wszystkim, co w muzyce w danym okresie ważne.

 

3. Skorelowany z social media

Ten punkt ściśle wiąże się z poprzednim. Nie trzeba chyba nikomu wyjaśniać mechanizmu pozyskiwania informacji w dzisiejszym świecie – wszystko, co się dzieje, pojawia się przede wszystkim najpierw w mediach społecznościowych. Muzyka elektroniczna i popularna stanowią tu doskonały przykład – gwiazdy o premierach nowych klipów czy datach tras koncertowych informują fanów na samym początku za pomocą Facebooka, Twittera czy Instagrama. Nowoczesny portal muzyczny musi więc mieć to na uwadze i aktywnie działać w social media – tak, by potencjalny odbiorca chciał dowiedzieć się więcej właśnie z tego źródła.

 

4. Stały bywalec najważniejszych imprez

Wiele osób uważa, że jedyny słuszny sposób słuchania muzyki to uczestnictwo w koncertach i imprezach, gdzie jest ona grana na żywo. Jeśli więc portal muzyczny ma spełniać ich oczekiwania, powinien być aktywnie obecny na wszystkich najważniejszych imprezach, wokół których skupia się całe środowisko danego gatunku. Za przykład niech posłuży tu portal Electronic Beats, który nie tylko może pochwalić się obszernym kalendarzem wydarzeń i biblioteką relacji z tychże, ale też jako patron medialny współtworzy wiele z nich.

 

5. Otwarty na inne tematyczne

Na życie i zainteresowania należy dzisiaj patrzeć globalnie. Co to oznacza? Portal muzyczny nie będzie atrakcyjny dla odbiorcy, jeśli skupi się tylko i wyłącznie na muzyce. Wśród publikowanych treści powinny się więc pojawić także i inne tematy: szeroko pojęty life-style, moda, elektronika, podróże… Grunt to kreatywność i spójny wizerunek całej witryny. Z pewnością nie warto się tu ograniczać, ale też należy zachować umiar.

 

A Ty? Który z tych czynników uważasz za najważniejszy?

Artykuł zewnętrzny