Chevrolet Cruze debiutował na rynku 3 lata temu. Wersja kombi wprowadzona na rynek ma jeszcze poprawić wynik sprzedaży. Chevrolet Cruze Kombi zachowuje dynamiczną stylistykę wersji sedan i hatchback. Sylwetkę nadwozia podkreśla szeroki rozstaw kół, wyrazista, wklęsła linia boczna oraz dach, który obniża się w kierunku słupka D.
Relingi dachowe oferowane są już w wersji podstawowej i stanowią element stylistycznie nadwozia. Dwuczęściowa osłona chłodnicy ze złotym logo marki po środku została nieznacznie zmieniona w Cruze'ach z roku modelowego 2013. Zmieniono również konstrukcję przedniego zderzaka z lampami przeciwmgłowymi osadzonymi w nowych obudowach.
We wnętrzu znalazł się podwójny kokpit, tak typowy dla modeli marki Chevrolet, z charakterystyczną deską rozdzielczą, której płynne linie łagodnie łączą się z przednimi drzwiami. W modelach wyposażonych w system multimedialny MyLink w konsoli środkowej znajdzie się siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości.
Wersje z systemem Start/Stop będą dodatkowo wyposażone w wyświetlacz umieszczony w zestawie wskaźników, zawierający menu asystenta eco-drive. Dzięki bezkluczykowemu systemowi dostępu i uruchamiania (PEPS), czyli kolejnemu rozwiązaniu debiutującemu w modelu Cruze, kierowca nie będzie musiał wyjmować kluczyka z kieszeni, aby zamknąć lub odblokować drzwi czy uruchomić silnik.
Kamera cofania znajdzie się na liście wyposażenia standardowego modeli z systemem MyLink oraz tych, które wyposażono w systemem multimedialny ze zintegrowaną nawigacją satelitarną. Pakiet będzie również obejmował technologię Bluetooth umożliwiającą strumieniowanie danych, obsługę bezdotykową, gniazdo Aux i USB, przyciski sterowania w kole kierownicy, odtwarzacz CD oraz sześć wysokiej klasy głośników.
Wnętrze Chevroleta Cruze Kombi jest bardzo przestronne. Miejsca wystarczy tu zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Bagażnik ma 1 024 mm długości w standardowej konfiguracji i może pomieścić 500 litrów bagażu (do linii okien). Po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60/40 pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1 478 litrów (do linii dachu).
Chevrolet Cruze Kombi będzie oferowany z nowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l oraz jednostką wysokoprężną 1,7 l. Oprócz tego, w gamie nadal będą dostępne silniki benzynowe 1,6 l i 1,8 l oraz diesel 2,0 l. Turbodoładowana jednostka benzynowa 1,4 l współpracuje ze standardową, sześciobiegową przekładnią manualną i ma moc 140 KM oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1 850 do 4 900 obr./min, co pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 9,5 sekund. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,7 l/100 km, a emisja CO2 134 gramów na kilometr.
Chevrolet Cruze Kombi powstał na tej samej płycie podłogowej, co wersje sedan i hatchback. Sztywną konstrukcję pojazdu w ponad 60 procentach tworzy stal o wysokiej wytrzymałości. Elementy zawieszenia, czyli sprawdzone kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu, zostały zestrojone z uwzględnieniem specyfiki wersji kombi, dzięki czemu uzyskano niski środek ciężkości pojazdu oraz zapewniono komfortowe właściwości jezdne i pewne prowadzenie.
Sławomir Herman