Ciężarówka używana może być dobrą alternatywą dla pojazdu nowego wobec jego bardzo wysokiej ceny. Co ciekawe, na zakup kilkuletnich trucków decydują się nie tylko najmniejsze firmy, ale również więksi przedsiębiorcy. Czy rzeczywiście się to opłaca?
W 2016 roku przewieziono w Polsce transportem samochodowym 1 546,6 mln ton ładunków, co oznacza nieznaczny, ale jednak wzrost w stosunku do 2015 roku (źródło: stat.gov.pl). Zwiększone zapotrzebowanie na usługi transportowe przekłada się także na większy popyt na ciężarówki. Niestety, nie wszyscy przedsiębiorcy mogą sobie pozwolić na zakup nowych pojazdów.
Nowa czy używana ciężarówka?
Teoretycznie odpowiedź na tak zadane pytanie jest oczywista: lepiej wybrać nową niż używaną ciężarówkę. W rzeczywistości jednak zakup kilkuletniej ciężarówki nie musi być wcale złym rozwiązaniem. Przede wszystkim przedsiębiorca musi kierować się możliwościami finansowymi swojej firmy. Trudno zainwestować ogromną sumę w nowy pojazd, narażając jednocześnie płynność finansową przedsiębiorstwa. Nowa ciężarówka kosztuje zdecydowanie więcej niż używana, chociaż oczywiście jej cena uzależniona jest od wielu różnych parametrów. Inną kwotę trzeba przeznaczyć na przykład na ciężarówki plandeki, a inną na wywrotki czy ciężarówki burtowe.
Niekiedy przedsiębiorcy rezygnują z oszczędzania i decydują się na nowy pojazd, obawiając się, że nie znajdą odpowiedniej formy finansowania zakupu ciężarówki używanej. Tymczasem na rynku można znaleźć bez problemu banki, które kredytują nabycie nawet kilkuletniego pojazdu, jak również firmy finansowe oferujące leasing używanych ciężarówek.
Na co zwracać uwagę, kupując ciężarówkę używaną?
Gdy zostanie już podjęta decyzja o zakupie ciężarówki z rynku wtórnego, przedsiębiorca musi zastanowić się, jakiego pojazdu potrzebuje. Kolejny krok to znalezienie odpowiedniej oferty sprzedaży. Najłatwiej można to zrobić, korzystając z różnych serwisów internetowych (np. truck1-pl.com). Nie wolno jednak się spieszyć przy zakupie takiej ciężarówki. Trzeba dokładnie sprawdzić stan techniczny pojazdu. Lepiej unikać najstarszych egzemplarzy. Na rynku bez problemu można znaleźć poleasingowe 2-4-letnie ciężarówki, chociaż dużą popularnością cieszą się także 5-6-letnie pojazdy. Najlepiej również zainwestować w ciężarówki, które spełniają już co najmniej normę Euro5.
Kupujący mają często swoje preferencje, jeśli chodzi o marki pojazdów, ale tak naprawdę ważniejszy jest przebieg. Najlepiej wybierać pojazdy, które mają na liczniku mniej niż 500 tys. kilometrów przejechanych. Wtedy jest duże prawdopodobieństwo, że będzie można jeszcze przez kilka lat eksploatować taką ciężarówkę bez dużych nakładów finansowych.
Zakup używanej ciężarówki może okazać się trafioną inwestycją, jeśli podejdziemy do tego w sposób rozsądny, analizując nie tylko stan techniczny pojazdu, ale również szukając korzystnej formy finansowania. Wtedy względnie małym nakładem środków można rozwinąć działalność i pokusić się o większą aktywność na rynku transportowym.
Ogłoszenia sprzedaży ciężarówek używanych z całej Europy możesz znaleźć na stronie https://www.truck1-pl.com/ciezarowki/wszystkie
Artykuł zewnętrzny