Jak ćwiczyć mięśnie kegla u mężczyzn

Mięśnie dna miednicy u mężczyzn nazywane są również mięśniami kegla. Jeśli staną się słabe, mogą prowadzić do problemów takich jak nietrzymanie moczu i zaburzenia erekcji. Na szczęście istnieją proste ćwiczenia na mięsnie kegla u mężczyzn, które możesz wykonywać w domu, aby wzmocnić mięśnie dna miednicy i zapobiec tym problemom.

 

Czym są ćwiczenia kegla dla mężczyzn?

Ćwiczenia Kegla to seria ćwiczeń mięśni dna miednicy, które wzmacniają mięśnie podtrzymujące pęcherz. Ćwiczenia te mogą pomóc ci poprawić twoje zdrowie seksualne i funkcje, a także zmniejszyć nietrzymanie moczu u mężczyzn. Ćwiczenia Kegla są również znane jako ćwiczenia mięśni dna miednicy, ponieważ pracują one nad wzmocnieniem tkanek otaczających twoje mięśnie dna miednicy.

Ćwiczenia Kegla nie są przeznaczone tylko dla kobiet! W rzeczywistości wykazano, że ćwiczenia Kegla są korzystne zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Choć najczęściej kojarzy się je z pomocą kobietom w ciąży w utrzymaniu napięcia pochwy podczas ciąży i porodu, istnieją niezliczone inne korzyści z regularnego wykonywania tych prostych ćwiczeń w tym:

  • Poprawa sprawności seksualnej
  • Zwiększona kontrola nad pęcherzem (jest to szczególnie ważne dla mężczyzn, którzy cierpią z powodu raka prostaty lub nietrzymania moczu)

 

Jak poczuć mięśnie kegla?

Odczuwanie mięśni kegla jest łatwiejsze niż myślisz. Mięśnie, na które oddziałujesz, to te, których używasz do zatrzymania przepływu moczu. Kiedy te mięśnie zaczynają się rozluźniać, jest to sygnał, że masz zamiar oddać mocz. Mięśnie te znajdują się w dnie twojej miednicy i można je znaleźć między nogami. Jeśli chcesz wiedzieć, czy działają one prawidłowo, spróbuj zatrzymać strumień moczu, siedząc na toalecie w domu. Pomoże to z czasem zbudować siłę tych mięśni

 

Ćwiczenia mięśni kegla - mężczyzna

Najpopularniejszym ćwiczeniem kegla u mężczyzn na początek jest zatrzymanie oddawania moczu - ściśnij mięśnie, które zatrzymują oddawanie moczu w połowie strumienia, przytrzymaj przez 3 sekundy, a następnie rozluźnij przez 3 sekundy. Powtarzaj 10 razy z rzędu przynajmniej raz dziennie.

Jeżeli już opanujesz ściskanie i wyczucie mięśni kegla podczas oddawania moczu, wtedy będziesz mógł ćwiczyć jej w dowolnym miejscu i czasie.

Ćwiczenia na mięśnie Kegla u mężczyzn możesz wykonywać zawsze i wszędzie. Najlepiej jednak wykonywać je w pozycji rozluźnionej. Spróbuj leżeć, siedzieć lub stać. Pomoże ci to skupić się na mięśniach miednicy i rozluźnić wszelkie napięcia, które mogą cię powstrzymywać przed pełnym odczuwaniem ćwiczeń.

Jeśli chcesz mieć pewność, że wyniesiesz jak najwięcej ze swoich sesji treningowych, ważne jest również, abyś się nie spieszyć. Powinno się próbować wykonywać je co najmniej trzy razy w tygodniu przez co najmniej 10 minut - najlepiej dłużej - i z co najmniej trzema zestawami powtórzeń (co oznacza 30 sekund na każdy zestaw).

 

Ćwiczenia mięśni kegla mężczyzna - czy jest to bezpieczne?

Ćwiczenia Kegla dla mężczyzn są bezpieczne dla zdrowia. Ćwiczenia te istnieją od dawna i udowodniono, że są korzystne dla poprawy zdrowia mięśni dna miednicy. Mięśnie dna miednicy są odpowiedzialne za wspieranie pęcherza, macicy i odbytu. Kiedy te mięśnie słabną lub ulegają uszkodzeniu, może to prowadzić do nietrzymania moczu lub innych problemów.

Jeżeli interesuje Cię więcej informacji na temat ćwiczeń kegla u mężczyzn zapraszamy na stronę https://chlonne24.pl/.

 

Podsumowanie

Wykonywanie ćwiczeń kegla każdego dnia jest jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie, że utrzymujesz swoje mięśnie dna miednicy w dobrym stanie. Inną rzeczą do zapamiętania jest to, że wymaga to czasu, więc nie zniechęcaj się, jeśli twoje postępy nie wydają się wystarczająco szybkie na początku. Przy odrobinie praktyki i zaangażowania, powinno się wzmocnić mięsnie kegla już w kilka tygodni!

Artykuł zewnętrzny