Jazda testowa Hyundaiem i30 N

Jazda testowa Hyundaiem i30 N pokazała nam, jak ogromny potencjał drzemie w koreańskim producencie.

Hyundai nigdy nie kojarzył się z motorsportem. Marka, choć ciesząca się dużą popularnością na rynku, jest uważana za producenta solidnych, niezawodnych samochodów „dla Kowalskiego”. Okazuje się jednak, że Hyundai ma sporo do powiedzenia na polu produkcji aut o sportowym charakterze, czego najlepszym przykładem jest wyścigowy i30 N TCR. I właśnie na bazie tego samochodu powstał seryjnie produkowany Hyundai i30 N. Jazda testowa tym modelem dostarczyła nam ogromnych emocji i pozwoliła przekonać się, że koreański producent naprawdę potrafi pozytywnie zaskoczyć.

 

Znakomity design

Hyundai i30 N jest samochodem nie tyle usportowionym, co czystej krwi sportowcem. Do szczegółów technicznych jeszcze przejdziemy, ale na początek warto skupić się na stylistyce tego modelu. Choć bryła nadwozia jest dokładnie taka sama, jak w cywilnym i30 nowej generacji, to jednak można bez problemu dostrzec kilka smaczków nadających autu sportowego charakteru.

Przede wszystkim są to: imponujący wlot powietrza, zderzak przedni z ogromnym grillem, reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery V oraz tylny zderzak z dyfuzorem, spod którego dumnie wystają efektowne końcówki wydechu. Przepięknie prezentują się również 19-calowe kute felgi z oponami Pirelli P Zero wyprodukowanymi specjalnie dla tego modelu (zapewniającymi doskonałe trzymanie w zakrętach, co przy osiągach Hyundaia i30 N jest kluczową kwestią).

Sportowe akcenty oczywiście znajdziemy także w środku pojazdu, gdzie uwagę przykuwają półkubełkowe fotele przeszyte niebieską nicią i z podświetlanym logo „N” – takie samo znajdziemy na gałce zmiany biegów, jeśli wybierzemy wersję z manualną przekładnią.

 

Silnik 2.0 T-GDI

Jazda testowa Hyundaiem i30 N nie mogła się oczywiście ograniczyć tylko do podziwiania walorów estetycznych tego samochodu. Znacznie ważniejsze jest to, jak auto sprawuje się na drodze. Na to największy wpływ ma oczywiście jednostka napędowa.

Pod maską Hyundaia i30 N pracuje dobrze znany, turbodoładowany silnik 2.0 T-GDI, który w zależności od wersji rozwija moc 250 lub 280 KM (mocniejsza wersja Performance). Silnik jest rewelacyjny: świetnie brzmi, jest bardzo elastyczny, a do tego zapewnia sportowe osiągi. To zdecydowanie najmocniejsza strona Hyundaia i30 N.

 

Pewne prowadzenie

Wiedząc, jak mocny silnik napędza ten samochód mieliśmy nieco obaw o właściwości jezdne. Niepotrzebnie. Auto w tej wersji ma specjalnie dostrojone zawieszenie, a układ kierowniczy jest wyraźnie reaktywny, zapewniając poczucie pełnej kontroli nad torem jazdy. Żadnych zastrzeżeń nie mamy również do układu hamulcowego (a kilkakrotnie zdarzyło się nam gwałtownie wytracać prędkość na autostradzie).

 

Sam przetestuj Hyundaia i30 N

Na jazdę testową tym niebanalnym, ekscytującym samochodem może się umówić każdy. Zaprasza na nią autoryzowany dealer koreańskiej marki – MM Cars Hyundai Katowice. Wystarczy tylko wypełnić krótki formularz na stronie dealera i poczekać na kontakt od doradcy, z którym umówisz się na dogodny dla Ciebie termin.

Artykuł zewnętrzny