Ogromny skok jakościowy, designerski, a przede wszystkim nienachlany sposób epatowania swojej siły sprawiają, że Kia jest bardzo ciepło przyjmowana na światowych rynkach. Ta sama sytuacja ma miejsce w Polsce, a wraz z wejściem nowego modelu cee'd ta sytuacja jeszcze się spotęguje.

 

Od momentu pojawienia się na rynku modelu cee'd - a minęło już 7 lat - w klasie kompaktów zdobył on uznanie w oczach ponad 630 tysięcy klientów. To ogromna ilość zważywszy na to, że ta klasa kojarzy się z Golfem, Fokusem czy też Oplem Astra. Do tego 7 letnia gwarancja na widok której wszyscy pukali się w czoło. Bo przecież to niemożliwe, aby koreańskie auto dało swojemu właścicielowi spokój podczas eksploatacji aż na tak długi czas.

Na pierwszy strzał poszła wersja topowa z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 GDI o mocy 135 KM. Chciałem rozpocząć swoją przygodę z nowym cee'dem od najsłabszej wersji, ale koledzy zwinęli mi ją sprzed nosa. Pomyślałem trudno, zacznę z wysokiej półki. Najpierw torby muszą wylądować w bagażniku. Po otwarciu niespodzianka w postaci siatki mocującej bagaż.

Po zajęciu miejsca za kierownicą okazało się, że wnętrze jest bardzo przyjemne. Miejsca jest pod dostatkiem z przodu i z tyłu. Nawet za wysokim kierowcą pasażerowie będą wygodnie podróżowali. Zegary z chromowanymi obwódkami oraz elektroniczny komputer pokładowy z precyzyjnie dopracowaną grafiką powodują, że to właśnie one przyciągają nasz wzrok. Kierownica z systemem podgrzewania posiada sporo przycisków do obsługi.

Reklama

Kia cee'd 2012 została zbudowana na nowej płycie podłogowej. Udało się samochód nieco rozciągnąć i troszeczkę spłaszczyć. Rozstaw osi pozostał bez zmian. Wszystkie zabiegi sprawiły, że cee'd jest wygodny i zapewnia właścicielowi bagażnik większy o 40 litrów od poprzednika, teraz jest to 380 litrów. W Polsce nowy cee'd będzie dostępny w 4 wersjach wyposażenia, z 4 jednostkami napędowymi. Benzynowe silniki zapewniają moc 100 i 135 KM, wysokoprężne 90, 110 i 128 KM. Producent zadbał też o kwestie ekologii wyposażając swój samochód w pakiet „eko" i nową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów typu DCT.

Wracając jeszcze do wersji wyposażenia. Najniższa zostało oznaczona jako S. Nie dostaniecie w niej np. klimatyzacji, ale już w wersji M nie trzeba będzie za nią dopłacać 3500 zł. Według przedstawicieli Kia Polska to właśnie wersja M ma być najpopularniejszą w naszym kraju w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym o mocy 128 KM. Została jeszcze wersja L i najwyższa oznaczona jako XL. Różnice cenowe sięgają różnych kwot np. za wersję XL trzeba dopłacić 10 tysięcy złotych. Ile będzie kosztować podstawowa Kia cee'd? Najtańsza wersja to wydatek 49 990 PLN (wersja S z silnikiem benzynowym 1,4 DOHC 100 KM}, najdroższa zaś to już kwota 89 490 PLN (wersja XL z silnikiem wysokoprężnym 1,6 CRDI 128 KM).

 

 

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież