Blisko połowa Polaków interesuje się piłką nożną, w tym blisko jedna piąta bardzo się nią interesuje. Fakt organizowania przez Polskę Euro 2012 zwiększył zainteresowanie piłka nożną około jednej piątej Polaków. Te wnioski wysunięto po przeprowadzeniu badania wśród 2105 internautów w Polsce, w wieku powyżej 15 roku życia przez dom mediowy MEC.

 

Blisko połowa (48%) Polaków deklaruje zainteresowanie piłka nożną. Warto zwrócić uwagę na wysoki  odsetek osób deklarujących duże zainteresowanie piłka nożną.

Polacy generalnie mają dość dobre opinie o polskich kibicach drużyny narodowej. Około dwie piąte akceptuje twierdzenia, że polscy kibice potrafią kulturalnie kibicować drużynom narodowym, kibicować drużynom innych krajów oraz podzielają przekonanie, że sposób kibicowania drużynie narodowej przez Polaków może być wzorem dla kibiców innych krajów. Z najniższym poziomem akceptacji  trzech na dziesięciu Polaków spotkało się twierdzenie, że Polscy kibice potrafią się pogodzić z przegraną.

Warto zauważyć, że przekonanie o pozytywnych postawach polskich kibiców jest dość utrwalonym poglądem.

Reklama

Mecze rozgrywane w ramach Euro 2012 planuje oglądać 83% Polaków, a 17% w ogóle nie zamierza ich oglądać. Za najbardziej atrakcyjny sposób oglądania meczów uznano pobyt na stadionie i oglądanie meczów na żywo, kolejnym preferowanym sposobem jest oglądanie meczów w domu. Oglądanie meczów na telebimach lub w strefie kibica za atrakcyjne uważa około jeden na dziesięciu Polaków.

Niezależnie od rankingu atrakcyjności sposobów oglądania meczów, dwie trzecie Polaków planuje oglądać mecze w domu, jedna piąta będzie oglądać w pubach, na telebimach, jeden na dziesięciu wybiera się do strefy kibica. Mecze na stadionie, na żywo będzie śledziło 4% planujących oglądać mecze.

Kibicowanie jest okazją do wspólnego przeżywania emocji - blisko trzy czwarte Polaków (73%) planuje oglądać mecze w towarzystwie przynajmniej kilkorga osób. W tym ponad jedna trzecia (35%)pozostanie w gronie rodziny, ponad jedna czwarta (27%) w towarzystwie przyjaciół i znajomych, 12% będzie kibicować w większym gronie. Blisko jedna piata (18%)jeszcze nie ma sprecyzowanych planów co do sposobu kibicowania.

Blisko jedna piąta (19%) polskich kibiców Euro 2012 zamierza kupić i używać  akcesoriów kibica w postaci flag narodowych, szalików, trąbek i strojów. Zdecydowanie z mniejszą  akceptacją spotkało się malowanie twarzy lub ciała w barwy narodowe, taki sposób kibicowania deklaruje jedynie 7% Polaków.

Z atrakcji dużej imprezy masowej jaką jest Euro zamierza skorzystać blisko jedna piąta Polaków (19%). Polacy zamierzają kibicować przede wszystkim polskiej drużynie narodowej (63%), na duże wsparcie(22%) polskich kibiców może liczyć także Hiszpania. Inne drużyny europejskie znane z sukcesów odnoszonych w przeszłości na mistrzostwach Europy lub zazwyczaj prezentujące wysoki poziom gry w piłkę nożną mogą liczyć na wsparcie od 10 (Niemcy) do 5% (Włochy).

Dwie piąte Polaków(40%) zamierza kibicować bardzo intensywnie; w tym jedna czwarta (25%) chce obejrzeć wszystkie mecze, natomiast 15% możliwie dużo meczów w zależności od tego co się trafi. Około 15% zamierza skoncentrować się na kibicowaniu wybranym krajom i oglądać wszystkie mecze ich drużyn (11%)bądź oglądać wszystkie mecze jednego wybranego kraju (3%). Mniej zaangażowani (14%) planują obejrzeć najważniejsze mecze Euro 2012 czyli półfinałowe i finałowe (8%) lub co się trafi, ale niezbyt wiele meczów (6%).

Osoby, które nie zamierzają kibicować deklarują przede wszystkim kompletny brak zainteresowania piłka nożną (13%) brak wiary w powodzenie polskiej drużyny (4%) oraz niechęć do imprez masowych (5%). Niezależnie od braku zainteresowania piłką nożną lub braku wiary w powodzenie polskiej drużyny możliwość oglądania niektórych meczów nie jest całkowicie negowana.

Osoby, które nie interesują się Euro 2012 zamierzają spędzać czas tak, jak przed Euro 2012, oglądać telewizję, surfować po Internecie, spotykać ze znajomymi.

A jak Ty spędzasz czas podczas mistrzostw? Kibicujesz? A może wolisz inny rodzaj rozrywki?

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież