Nissan Juke to jeden z tych crossoverów, które często widujemy na ulicy. Jednym się on podoba, innym nie - jedno jest natomiast pewne, odmiana z dopiskiem „R” wzbudziła niemałe emocje. Teraz nadeszła pora na zmiany i unowocześnienia - poznajcie Juke-R 2.0.

 

Pod koniec czerwca miał miejsce Festiwal Szybkości w Goodwood (Wielka Brytania), gdzie Nissan zaprezentował światu swojego crossovera w najmocniejszym wydaniu. Juke-R 2.0 ma upamiętniać piątą rocznicę modelu Juke i co ciekawe - jest blisko spokrewniony także z Nissanem GT-R. Ale po kolei.

Pierwsza generacja ekstremalnej wersji Juke’a powstała w roku 2011. Nissan określił ją pierwszym na świecie supersamochodem z nadwoziem crossovera. Właśnie wtedy doszło do połączenia modelu Juke i flagowego GT-R. Teraz nadeszła pora na kontynuację… Więcej mocy, nowe rozwiązania techniczne i odważniejszy design - to wszystko zawiera w sobie wersja 2.0.

 

nissan juke 1

 

Bazą do powstania modelu Juke-R 2.0 była poprawiona stylistycznie i technicznie wersja Juke’a z 2014 roku. Została ona doprawiona dodatkową mocą pochodzącą z najmocniejszego w ofercie producenta auta, dzięki czemu pod maską skrywa się aż 600 koni mechanicznych mocy! Do tego dochodzi czarny matowy lakier, bardziej wyrazista i muskularna sylwetka oraz jeszcze większy „pazur”.

 

nissan juke 3

 

Co się dokładnie zmieniło względem poprzednika? Wizualnie całkiem sporo, choć niekoniecznie jest to zauważalne na pierwszy rzut oka. Przeprojektowany został całkowicie przedni zderzak, dzięki czemu wloty powietrza zostały powiększone o ponad 100% - z konieczności zagwarantowania dodatkowego chłodzenia mocniejszej jednostki napędowej. Zderzak przedni został też wykonany w całości z włókna węglowego, podobnie jak tylny oraz oprawy końcówek wydechu.

 

nissan juke 4

 

Juke-R 2.0 zyskał także nowe tylne skrzydełka aerodynamiczne, które teraz stanowią pojedynczy element wykonany również z włókna węglowego z karbonowym wykończeniem. Drobnym zmianom uległy też przednie błotniki, nakładki przednich i tylnych nadkoli, spojlery progowe, reflektory świateł drogowych i mijania, tylne światła oraz maska silnika. Warto dodać, że wzór felg został zapożyczony z modelu GT-R, a sama matowa czerń, która zdobi nadwozie, pozostała bez zmian.

 

nissan juke 5

 

Wewnątrz nie zmieniło się w zasadzie nic, poza podsufitką, która zmieniła swój kolor na czarny. Brak większej rewolucji w tym zakresie właściwie nie dziwi - bo i po co cokolwiek tu zmieniać. Najważniejsza różnica znajduje się pod maską - jest to silnik o mocy 600 koni mechanicznych, który stosowany jest oryginalnie w najmocniejszym wydaniu GT-R NISMO. To o 115 koni mechanicznych więcej niż wcześniej!

 

nissan juke 2

 

I teraz zagadka - w jakim czasie podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3.8 litra katapultuje ekstremalnego crossovera do pierwszej setki? Zgodnie z danymi znalezionymi gdzieś w sieci potrzebne mu będą do tego zaledwie 3 sekundy. Czy zdołasz powiedzieć w tym czasie „Juke-R 2.0”?

 

 

 

Łukasz Heger

 

 

Komentarze  

0

#1 zloty 2015-07-20 13:17

Za zwyklym Jukiem nie przepadam, jakiś taki... brzydki i cholera wie jaki. Ale ten jest petarda.
Cytować