Seat Ibiza zdobył popularność w latach osiemdziesiątych. Swoją ponad trzydziestoletnią obecnością na rynku, samochód wpisał się więc do tradycji motoryzacji. Mimo upływu lat hiszpański koncern nie rezygnuje z produkcji Ibizy i co kilka lat wypuszcza jego nową wersję.

 

Szybciej, ale oszczędniej

Seat Ibiza w swojej czwartej odsłonie na początku 2015 roku przeszedł modyfikację. Pokazała ona w sposób bardzo wyraźny, że unowocześnienia można wprowadzać, nie rezygnując z klasycznej koncepcji pojazdu.

Kompakt z fabryki Seata wciąż pozostaje uniwersalnym pojazdem segmentu B, a jednocześnie swoimi możliwościami dalece wyprzedza konkurencję. Dzieje się tak przede wszystkim dzięki wyposażeniu nowej Ibizy w nowoczesne, dynamiczne silniki. To dzięki niewielkim, ale mocnym jednostkom napędowym w niewielkim kompakcie możemy poczuć się jak w sportowym bolidzie. Co ciekawe, wyższą dynamikę udało się uzyskać bez zwiększenia zapotrzebowania samochodu na paliwo. Niewielkie Ibizy potrafią dać kierowcy o sportowym zacięciu prawdziwą satysfakcję z jazdy.

Dynamiczny charakter klasycznego już kompaktu został zresztą podkreślony w stylistyce auta oraz w innowacjach technicznych. Do dyspozycji użytkowników są nie tylko dobrze trzymające fotele, ale także specjalny tryb jazdy o oznaczeniu "Sport". Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa multikolizyjny system hamowania, system rozpoznawania zmęczenia oraz asystent pokonywania wzniesień. Kontrola trakcji czy komplet poduszek powietrznych to oczywiście dla nowych Seatów standard.

 

Możliwości ukryte pod maską

Nowa Ibiza jest autem o klasycznym charakterze i nowych możliwościach. Ostatni lifting w większym stopniu objął silniki i wnętrze pojazdu niż jego karoserię. Konstruktorzy z Hiszpanii zdecydowali się na wyposażenie auta w najnowocześniejsze zdobycze technologiczne. Wszystkie jednostki napędowe, w które wyposażono nowego Seata, spełniają najwyższą normę emisji spalin. Jednocześnie silniki są o wiele bardziej dynamiczne niż wersje poprzednie. Koronnym przykładem nowych możliwości samochodu jest zwiększenie momentu obrotowego w jednej z wersji silnikowych o 70 niutonometrów przy tylko niewielkim podniesieniu mocy (o 12 KM).

Auta zostały wyposażone w manualne skrzynie biegów, które doskonale współpracują z jednostkami napędowymi. Biegi przerzuca się gładko i są one precyzyjnie zestrojone z napędem. Samochód dynamicznie reaguje na operowanie pedałem gazu, a układ jezdny umożliwia pokonywanie zakrętów na dużej prędkości. To wszystko sprawia, że Ibiza w najnowszej odsłonie wykracza możliwościami ponad klasyczne cechy samochodu kompaktowego. Nowe możliwości samochodu są zresztą zauważalne od pierwszej wizyty u dealera. Klienci salonu Autokometa mają możliwość spersonalizowania zamawianego samochodu. Hiszpański koncern zdaje się odpowiadać więc na potrzeby dzisiejszych użytkowników, którzy lubią podkreślać indywidualny charakter. Możliwości spersonalizowania pojazdy dotyczą nie tylko wersji wyposażenia czy jednostek napędowych. Obejmują także wiele rodzajów aluminiowych obręczy, indywidualnie dobrane wykończenie grilla czy wiele kolorów nadwozia oraz wersje dwukolorowe.

Nowy Seat Ibiza to połączenie tradycji z nowoczesnością. Chociaż sama koncepcja pojazdu liczy sobie ponad trzydzieści lat, jej kolejna realizacja odpowiada czasom współczesnym.

Artykuł zewnętrzny

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież