Opel ADAM to mały miejski samochód, którego główną zaletą jest możliwość dużej personalizacji. Światowa premiera przewidziana jest pod koniec września na Salonie Samochodowym w Paryżu. Do salonów ADAM trafi na początku stycznia 2013 roku.
Pod maskę samochodu trafią trzy silniki benzynowe: 1,2 litra 70 KM; 1,4 litra 87 KM oraz 1,4 litra 100 KM, wraz z pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Wszystkie układy napędowe obejmują pakiet ecoFLEX, wyposażony w system Start/Stop. Klienci z czasem doczekają się także silnika benzynowego nowej generacji, umożliwiającego turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem Start/Stop w celu uzyskania większej wydajności i lepszych osiągów. Nowy silnik będzie dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Klienci mogą wybierać spośród trzech różnych zindywidualizowanych wersji:
- JAM jest niekonwencjonalna, modna i kolorowa;
- GLAM oferuje elegancki, wyrafinowany i finezyjny styl;
- SLAM pasuje do osób o sportowym i energicznym usposobieniu.
Te trzy wersje to doskonały punkt wyjścia do tworzenia praktycznie nieograniczonej liczby kombinacji w celu dostosowania pojazdu do indywidualnych potrzeb. Opel oferuje szeroki wybór kolorów nadwozia, trzy kolory dachu, różne kolory wnętrza i rodzaje wystroju, w tym wykończenie dachu diodami LED (typu „rozgwieżdżone niebo).
Trzydrzwiowy samochód o długości prawie 3,70 metra i szerokości (bez lusterek) 1,72 metra ma świetnie pasować do miejskiej przestrzeni. We wnętrzu Opla ADAM znajdują się siedzenia dla czterech pasażerów, którzy mogą cieszyć się wyjątkową atmosferą pojazdu oraz korzystać z niezwykłej przestronności, niespotykanej dotąd w tak małych samochodach. Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszącym 2311 mm powinno zapewnić maksymalny komfort i poziom bezpieczeństwa aktywnego. Do osi przedniej przymocowano kolumny MacPherson z ramą pomocniczą. Tylna oś opiera się na belce skrętnej. Wielkość kół wynosi od 15 do 18 cali, przy czym samochody z obręczami o wielkości 17 lub 18 cali są standardowo wyposażone w podwozie sportowe o bardziej wrażliwej charakterystyce. System wspomagania (Electrical Power Steering - EPS) obejmuje dedykowany tryb miejski (CITY).
Opel ADAM to pierwszy samochód z całkowicie nowym system informacyjno-rozrywkowym firmy Opel, który nie tylko obsługuje smartfony, ale również zwiększa ich możliwości. Nowy system wyróżnia się na tle innych pojazdów z segmentu A, ponieważ obsługuje nie tylko smartfony firmy Apple, ale również urządzenia z systemem operacyjnym Android.
Sławomir Herman