Wbrew wszelkim opiniom pierwsza wizyta na siłowni wcale nie powinna zakończyć się wyczerpującym treningiem, ale zapoznaniem się z urządzeniami, które oferuje nam centrum fitness czy kulturystyczne. Wachlarz maszyn siłowych, jest nieraz tak ogromny, że czujemy się zakłopotani brakiem wiedzy, to zazwyczaj wtedy kończymy naszą napoczętą przygodę ze sportem.

 

Zbyt duży wybór, brak fachowej pomocy ze strony ośrodka, brak zachęty, oraz poinstruowania w sprawie prawidłowego wykonania ćwiczeń, powoduje szybki upadek w walce o zdrowie. Jak zatem zachować się podczas pierwszej wizyty? Co zabrać i od jakich ćwiczeń rozpocząć nasz trening, aby zahartować nie tylko ciało ale i ducha?

Co warto zabrać?

Dopóki, nie będziemy pewni, że siłownia to sport, któremu chcemy poświęcić czas nie należy przywiązywać nadmiernej uwagi do ubioru. Choć oczywiście, zdecydowanie nasza skóra będzie lepiej oddychała, w tkaninach typu DRY-FIT, czyli takich, które zapewniają lepszy transport potu na zewnątrz, dzięki czemu skóra pozostanie sucha.

Jeśli, zatem dysponujemy koszulkami, np. do biegania, czy innymi naturalnymi tkaninami, warto zaoszczędzić pieniądze, korzystać z dobrodziejstw naszej szafy. To samo oczywiście dotyczy spodni, czy obuwia sportowego. Pierwsze pół roku, skupmy się na założonych efektach. Cóż nam po ubraniach dobrej firmy, jeśli nie będziemy mogli spodziewać się oszałamiających efektów?

Reklama

Jesteś na siłowni co dalej?

Wchodząc pierwszy raz do siłowni, warto najpierw zrobić tzw. rozeznanie. Zapoznać się ze stojącym sprzętem, popytać, trenerów lub ekspertów w firmie, którzy z pewnością posłużą nam dobra radą i dostosują urządzenia, trudność ćwiczeń, do naszych umiejętności oraz kondycji. Najprostszymi urządzeniami są, maszyny cardio.

Jeśli pytania cię zawstydzają, warto zapoznać się z wyjaśnieniem pojęć:

Bieżnia elektryczna

Bieżnia elektryczna, choć jest urządzeniem znanym należy pamiętać, że nie wystarczy na nią wejść i zacząć ćwiczyć. Warto pamiętać o swoim stopniu umiejętności. Bieżnie treningowe, wyższej klasy, m. in. marki SPORTSART, nie tylko posiadają liczniki pulsu, ale i wentylatory oraz nawet 11 wbudowanych profili treningowych. W tym 3 rodzaje testu sprawnościowego, programy interwałowe i strefowe. Niektóre, posiadają wentylatory oraz wyświetlacze z tunerem, oraz możliwość podłączenia iPoda.

Rowerek treningowy

Dla osób które nie są urodzonymi biegaczami, można polecić rowerek treningowy lub orbitrek magnetyczny. Choć ćwicząc na rowerku, jesteśmy w stanie spalić mniej kalorii, to jednak ma on ogromne znaczenie przy utracie zbędnych kilogramów. Szczególnie pomocny może okazać się przy pozbywaniu się tłuszczu z partii ud oraz łydek, które w zależności od ustawień siedziska, będą pracowały na najwyższych obrotach.

Reklama

powiększanie penisa
Feromony

Orbitrek magnetyczny

Dzięki orbitrekowi odciążymy stawy, poprawimy wygląd sylwetki oraz pozbędziemy się zalegającej warstwy tłuszczu. Ponieważ orbitrek, należy do urządzeń cardio, zaowocuje to także poprzez poprawienie wydolności krążeniowo-oddechowej. Trening na orbitreku sprzyja również redukcji cellulitu.

Pozostałe urządzenia fitness

Do dyspozycji, zazwyczaj w siłowniach, można znaleźć również wioślarza, który jest sprzętem doskonale rozwijającym nie tylko mięśnie rąk i nóg, ale także doskonale wpływającym na mięśnie brzucha oraz pośladki. Dodatkowym walorem jest wysokie bezpieczeństwo stawów i ścięgien.

Steppery, świetnie wpłyną na wysmuklenie nóg, jeśli zadbamy o prawidłowo wykonane ćwiczenie. W innym wypadku stracimy nie tylko czas, ale i pieniądze.

Marta Organista - sklep kulturystyczny i fitness ze sprzętem do ćwiczeń http://silownia.biz

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież