Podstawowy sprzęt na domowej siłowni

Powoli męczą cię już wypady na siłownię i chciałbyś móc trenować na własnych zasadach? To oznacza, że czas rozejrzeć się za sprzętem, który zasiliłby twoją prywatną domową siłownię. Możliwości jest wiele, jednak kompletowanie przyrządów do ćwiczeń warto zacząć od podstawowych elementów, takich jak ławeczka i hantle. Ten duet daje najwięcej możliwości i z jego pomocą będziemy w stanie wyrzeźbić większość kluczowych mięśni w naszym ciele.

 

Skieruj się po właściwy model

W sklepach sportowych znajdziemy sporo wariantów ławek do ćwiczeń, począwszy od prostych podstawowych, które najlepiej sprawdzą się u osób rozpoczynających przygodę z treningiem na sprzęcie tego typu. Możemy wybrać również po wersję skośną, dzięki której pięknie wyrzeźbimy mięśnie brzucha i klatki piersiowej. Ławeczka regulowana natomiast otworzy przed nami cały wachlarz możliwości ze względu na wiele poziomów regulacji, za sprawą których zwiększymy poziom trudności naszych ćwiczeń, ustawiając optymalny kąt położenia dostosowany do naszych aktualnych predyspozycji.

 

Zadbaj o każdy detal

Do wyboru ławeczki do ćwiczeń należy podejść bardzo skrupulatnie, ponieważ niepozorne elementy mogą poprawić komfort naszego treningu oraz użytkowania sprzętu. Najlepiej, aby nasz przyrząd miał jak najwięcej możliwości regulacji. Metalowa konstrukcja powinna zapewniać stabilizację oraz z dużym zapasem utrzymywać nasz ciężar ciała wraz z dodatkowym obciążeniem w postaci hantli. Materiał pokrywający samą ławeczkę często bywa nietrwały i ulega deformacjom oraz rozerwaniu podczas dłuższego i intensywniejszego treningu. Aby uniknąć takich niespodzianek warto przed zakupem sprawdzić gwarancję jego jakości.

 

Jeżeli tak samo jak na treningu ciała zależy nam na zachowaniu naszego mieszkania i posadzki w niezmienionym stanie – również jest na to rada. W specyfikacji danego modelu wystarczy sprawdzić czy posiada antypoślizgowe nakładki, które będą bezpieczne dla podłóg w naszym domu. A kiedy przed kupnem sprzętu powstrzymuje cię obawa przed tym, że będzie on pochłaniał zbyt dużo miejsca, to nic straconego. Wiele modeli posiada możliwość złożenia dzięki czemu stają się one bardzo kompaktowe i łatwo schować je w dogodnym miejscu.

 

Ćwicz z obciążeniem

Hantle idealnie współgrają z ławeczką do ćwiczeń, pozwalając na wykonywanie treningu z dużo większą intensywnością, co realnie przełoży się na większe wzmocnienie i rzeźbę naszych mięśni. Szczególnie warto wybrać model umożliwiający zmianę obciążenia. Za jego sprawą będziemy mogli sukcesywnie dokładać do hantli ciężar wraz z poprawą naszej kondycji i wzrostem siły naszych mięśni.

 

Jakie ćwiczenia będą zatem najbardziej efektywne? Możemy wyciskać hantle, leżąc na prostej ławeczce ze stopami ustawionymi na podłodze. W ten sposób wpłyniemy na mięśnie tricepsów, barków oraz klatki piersiowej. Leżąc w tej samej pozycji, możemy także złapać oburącz jeden hantel, a następnie robić nim wymachy za głową. Takie ćwiczenie wpłynie na mięśnie tricepsu, grzbietu czy mięsień piersiowy. Aby wzmocnić mięśnie bicepsów, powinniśmy usiąść na ławeczce i prawą ręką unieść hantel, tak aby palce dłoni kierowały się ku górze. Łokieć powinien pozostawać lekko oparty o prawe udo, a plecy muszą być nieco pochylone i wyprostowane. W takiej pozycji uginamy rękę do klatki piersiowej, a po serii powtórzeń zmieniamy stronę.

Artykuł zewnętrzny