Koniec zimy. Zrzucamy puchowe ciuchy i to co nazbierało się przez długie, ciemne i zimne wieczory. Mężczyźni zazwyczaj wybierają siłownię. Ale ćwiczenia to nie wszystko. Trzeba też pomyśleć o odpowiednim doborze spożywanych pokarmów. Dobrze dobrane jedzenie może skutecznie pomóc w spalaniu niechcianego tłuszczu.

 

Spalanie tkanki tłuszczowej to zadanie wymagające samozaparcia i dyscypliny, a także wiedzy. Co można zrobić, aby zintensyfikować spalanie tkanki tłuszczowej? Oczywiście, systematyczny wysiłek fizyczny to podstawa. Wprawdzie jednorazowe i epizodyczne próby treningowe pozbawią nas kilku nadprogramowo przyjętych kalorii, ale nie będą miały wielkiego wpływu na tkankę tłuszczową. Dopiero regularny wysiłek fizyczny przyspieszy tempo przemiany materii i „zużyje” nadmiar zgromadzonego tłuszczu. Jednak uwaga - to, że ćwiczymy, nie powinno oznaczać, że możemy jeść więcej, bo zwyczajnie nie uzyskamy wymarzonego efektu. Warto przeanalizować, co pojawia się na talerzu i wybierać produkty, które w naturalny sposób pomagają oczyścić organizm, podkręcić metabolizm i spalić tłuszcz w przerwach między treningami.

Reklama

Cytrusy – grejpfrut, cytryna, pomarańcza

Są uważane za najbardziej dietetyczne owoce, bo mają mało cukrów, za to wiele kwasów obniżających indeks glikemiczny posiłków. Cechują się wysoką zawartością witaminy C, która wzmacnia odporność organizmu, ale również zasłynęła jako pogromca w spalaniu nadprogramowego tłuszczu. W tej kategorii niezaprzeczalnie królują grejpfruty. Zjedzenie połówki tego owocu przed każdym posiłkiem (lub wypicie szklanki soku) ponoć podwaja ilość zrzuconych kilogramów.

 

Owoce morza

Produkty morskie obfitują w jod, który stymuluje pracę tarczycy, a zarazem właściwą termoregulację i pracę układu krwionośnego. Najbogatszym źródłem tego pierwiastka są wodorosty, ale spokojnie, równie dużo posiadają go kraby, mule, ostrygi i krewetki. Te ostatnie, mają wiele innych zalet. Są ubogie wy tłuszcz i zawierają wiele białka, który jest doskonałym budulcem mięśni. Im większa ilość mięśni, tym lepsza przemiana materii.

 

Ryby, a szczególnie łosoś

Mięso ryb pobudza metabolizm dzięki obfitości nienasyconych tłuszczów zawierających kwasy omega 3. Związek ten zmniejsza tendencję do tycia, nasila uczucie sytości i reguluje wydzielanie insuliny. Na talerzu powinna się pojawić ryba duszona, pieczona lub grillowana, ponieważ smażenie pozbawia ją cennych właściwości. Warte polecenia jest też sushi z surową rybą lub wędzoną na zimno.

Herbata bez cukru

Zielona, czerwona, czarna - dzięki zawartości teiny, pobudza mikrocyrkulację i zwiększa ilość spalanych kalorii do kilkunastu procent. Udowodniono, że zarówno katechiny jak i teina przyspieszają metabolizm tkanki tłuszczowej, dlatego rośliny zawierające duże ich ilości są naturalnymi preparatami odchudzającymi. Mechanizm działania katechin oraz teiny polega na zwiększeniu stężenia w organizmie noradrenaliny - hormonu odpowiedzialnego za zwiększone wytwarzanie energii pochodzącej ze spalania tłuszczu.

 

Białko

O tym, jak ważne jest białko w trakcie wysiłku fizycznego stale przekonują rzesze kulturystów i trenerów. Porcja białka przed treningiem działa nawet przez całą dobę, pomagając spalać tłuszcz długo po zakończeniu ćwiczeń. Białko pomaga budować mięśnie i zachować sprawniejszy metabolizm, ponieważ jego strawienie przez organizm pochłania 30% więcej kalorii. Obniża również indeks glikemiczny posiłku, dzięki czemu dłużej będziesz czuć się syty.

 

Jogurt naturalny

Nabiał jest najlepszym źródłem wapnia w diecie. Ten sam pierwiastek sprawi, że odchudzając się spalisz więcej tłuszczu. Niskokaloryczna dieta o zawartości 1000-1400 mg wapnia pozwala stracić 22% więcej kilogramów i o 61% więcej tkanki tłuszczowej niż w diecie ubogiej w nabiał. Aby dostarczyć sobie tę porcję wapnia wystarczy zjadać codziennie 3-4 szklanki jogurtu lub innych fermentowanych napojów mlecznych.

 

Ostre sosy, chili, imbir

Pikantne przyprawy stymulują krążenie krwi. Zwiększają również straty energii potrzebnej do produkcji ciepła i podnoszą matabolizm na kilka godzin. Dodatkową zaletą przypraw jest zmniejszenie apetytu i  odkładania tłuszczu w organizmie. Parę kropli TABASCO® dodanych do jedzenia przyspiesza trawienie. Dzieje się tak dzięki kapsaicynie - substancji umożliwiającej szybsze spalanie lipidów. Analogicznie funkcjonuje papryczka chili i imbir. Ten ostatni także przeciwdziała zaparciom, dlatego warto przyprawiać nim dania z drobiu oraz ziemniaków. Możesz też zaparzyć go jak zioła i spożywać napar. Badania dowodzą, że jedząc imbir spalisz więcej kalorii a także mniej przytyjesz, gdy się przejesz.

 

Czerwone wino

Zawiera w sobie silny przeciwutleniacz – resweratrol, który zwiększa wykorzystanie przez organizm tlenu oraz energii zgromadzonej jako tłuszcz. Wino może więc sprzyjać szczupłej sylwetce, jednak pod warunkiem, że nie przekroczysz dziennej dawki dwóch kieliszków i wybierzesz wytrawne lub półwytrawne. Najlepiej pić je wieczorem, gdy organizm najlepiej przetwarza alkohol.

 

A na zakończenie podajemy przykładowy przepis na danie wspomagające spalanie tłuszczu, tym razem dla miłośników owoców morza, czyli:

Krewetki grillowane z pomidorami i TABASCO®

  • 2 średnie pomidory malinowe
  • 16 krewetek
  • Kilka ząbków czosnku
  • Sok z 1 cytryny
  • Kilka gałązek tymianku, rozmarynu i natki pietruszki
  • TABASCO®
  • Oliwa z oliwek
  • Sól, pieprz

Krewetki oczyścić, umyć i osuszyć. Zamarynować je w soku z cytryny, TABASCO® i drobno posiekanym czosnku. Pomidory przekroić na pół, wydrążyć gniazda nasienne. Przyprawić solą i pieprzem. Delikatnie skropić oliwą, ułożyć kilka gałązek tymianku i rozmarynu i opiec na grillu.  Kiedy  pomidory będą prawie gotowe, na ruszt wrzucamy zamarynowane krewetki i przez kilka minut opiekany po każdej ze stron. Gotowe krewetki  ułożyć w pomidorowych „miseczkach” obficie posypanych natką pietruszki i skropionych dobrą oliwą. Doskonałym dodatkiem będzie grillowana bagietka przesmarowana ząbkiem czosnku.

Smacznego spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież