Do najczęściej wymienianych usterek w Peugeotach i Citroenach zaliczyć można tylną belkę skrętną, którą trzeba regenerować w wielu pojazdach. Jej naprawa nie jest prosta i lepiej zostawić to zadanie specjalistom, którzy już w godzinę sprawią, że samochód znów będzie sprawny. Co trzeba wiedzieć o naprawie tylnej belki skrętnej?
Co to jest tylna belka skrętna?
Tylna belka skrętna to element zawieszenia pojawiający się w samochodach marki Citroen i Peugeot. Jest to dosyć skomplikowany element, który składa się z wielu części, np. z poprzecznicy, czopów lewego i prawego, łożyska, sprężyn itd. Dlatego też naprawą powinny się zająć osoby, które mają już wieloletnie doświadczenie w tej kwestii i które wiedzą, jak zrobić to sprawnie i dobrze.
Dlaczego tylną belkę trzeba naprawiać?
Niektóre elementy tylnej belki po prostu się zużywają z rosnącym przebiegiem auta. Im częściej będziemy wymieniać takie części jak gumowe uszczelniacze, tym rzadsze i poważniejsze będą naprawy. Tylne belki trzeba naprawiać głównie z powodu nieumiejętnej jazdy i z niewiedzy. Niewielu posiadaczy nowych Peugeotów czy Citroenów wie, że po przejechaniu już 40 000 kilometrów w niektórych modelach, trzeba pomyśleć o sprawdzeniu tego elementu, zanim trzeba będzie go wymienić w całości, co zajmie więcej czasu, ale i będzie więcej kosztowało. Naprawa tylnej belki wiąże się z wieloma pytaniami, odpowiedź na kilka z nich można znaleźć u fachowców, którzy są doświadczeni w regeneracji tego elementu jak szmytek.pl/faq/ i wiedzą, jak kompleksowo pomóc każdemu kierowcy.
Jak wygląda naprawa tylnej belki?
Wiele zależy od serwisu, który wybierzemy. Profesjonalna naprawa powinna być przede wszystkim skoncentrowana na indywidualnym podejściu. Nie wszystkie belki są takie same i nie wszystkie psują się tak samo. Fachowcy muszą ocenić co trzeba naprawić, co wymienić, co da się zregenerować. Sprawdzone serwisy robią takie naprawy na oczach klientów, co świadczy o uczciwości i rzetelnym podejściu do klientów. Kierowca widzi za co płaci i może zobaczyć jakie części są wymieniane.
Każda naprawa powinna zacząć się od diagnostyki tylnej belki. Specjaliści sprawdzą jej stan, ocenią owalność gniazda osadzenia łożysk igiełkowych, współosiowość rury nośnej, amortyzatory, szczęki hamulcowe itd. Po ocenie wszystkich tych elementów można przystąpić do profesjonalnej naprawy.
Gdzie naprawiać tylną belkę?
Tylko w sprawdzonych punktach. Wiele jest serwisów, które oferują naprawy, a używają do tego tanich, kiepskiej jakości części. To skutkuje jeszcze większymi kłopotami z tylną belką, którą potem trzeba regenerować w znacznym już stopniu. Rzetelne firmy naprawiają te elementy na oczach klientów, używają do tego części wysokiej jakości, mają wiedzę i doświadczenie, pozwalające na sprawną wymianę lub regenerację belki. Istotną kwestią jest także gwarancja. Nie wszystkie punkty udzielają jej na papierze. Sprawdzone serwisy podpisują się pod każdym takim dokumentem i zaświadczają, że po naprawie dany samochód będzie mógł bezawaryjnie jeździć przez ileś tysięcy kilometrów lub przez kilka lat, w zależności od modelu auta.
Artykuł zewnętrzny