Nieograniczone możliwości Internetu są wykorzystywane przez praktycznie wszystkie branże. Zakres usług nie ma znaczenia – w Internecie można albo się skutecznie zareklamować albo coś od razu sprzedać. Sprzedaż i obsługa klienta online stały się powszechnie obowiązującym standardem, chętnie wykorzystywanym do skrócenia drogi dotarcia oferentów do zainteresowanych zakupami w sposób sprytny i bezproblemowy. No właśnie – czy możemy być spokojni o bezpieczeństwo zawierania transakcji dotyczących np. zakupu ubezpieczenia?

 

Ubezpieczenia obok innych usług – smart deal

Dzisiaj już trudno sobie wyobrazić bank, który nie dawałby dostępu do systemu bankowości elektronicznej swoim aktywnym użytkownikom. Przez Internet sprzedaje się dziś nie tylko usługi bankowe, prowadzi sklepy internetowe, ale też bezproblemowo dokonuje się zakupu polis ubezpieczeniowych. Mało tego - powstają też takie platformy jak autobooking.com, gdzie oprócz różnусh ofert typowo mоtоrуzасујnусh, znajduje się bogata oferta firm proponujących ubezpieczenia komunikacyjne w różnych cenach. Klient może wybrać najlepszą dla siebie, kierując się swoimi przesłankami – finansowymi, lokalizacyjnymi czy referencjami.

Obok takich usług typowo technicznych, jak naprawa silnika czy wymiana albo lakierowanie nadwozia, swoje usługi reklamują też firmy ubezpieczeniowe oferując ubezpieczenia przez Internet. Propozycja tych firm jest prosta – jest wizytówka nazwy firmy z konkretną oferowaną sumą ubezpieczenia. Łatwe ubezpieczenia przez Internet dostępne są już po zalogowaniu się do portalu autobooking.com, gdzie można swobodnie poruszać się wśród szczegółów poszczególnych ofert.

 

Bezpieczne podawanie swoich danych

Oferenci usług ubezpieczeniowych zadbali o tę sferę. To ich obowiązek. W trakcie procesu wypełniania formularzy dostępnych na stronach różnych porównywarek, na pierwszy rzut oka mogą zdziwić dość mocno uszczegółowione pytania o dane osobowe. Nie tylko, bo i dotyczące w przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych także sposobu użytkowania pojazdu. Kod pocztowy miejsca, w którym np. parkujemy, ile kompletów kluczyków posiadamy do auta itp. To jednak tylko pytania doprecyzowujące, służące bardziej wiarygodnemu określeniu ewentualnych rabatów i dobraniu najlepszej oferty - czasami nawet spersonalizowanej. Internet ma te opcję, że przecież w każdym momencie możemy się wycofać z kontynuowania transakcji, gdy nie chcemy z jakichś swoich powodów podawać niektórych informacji o sobie i swoim pojeździe. Wtedy najlepiej skontaktować się z doradca przez Infolinię.

 

Czy lepiej bezpośrednio czy przez porównywarkę?

Część firm ubezpieczeniowych oferuje zakup swoich produktów w wersji direct czyli bezpośrednio poprzez własną stronę internetowa. Robią tak np. firmy Link4 czy Generali Direct. Z kolei inni ubezpieczyciele wolą prezentować swoje usługi poprzez specjalne porównywarki cen ubezpieczeń. To ostatnie rozwiązanie jest coraz bardziej popularnym narzędziem w sieci i ma coraz bardziej rozbudowane narzędzia do kontaktu z klientami, które kończy się zakupem usług finansowych. Możliwość analizy i porównania coraz dużej liczby ofert ubezpieczeń różnego typu – od polis na życie lub emerytalnych, przez ubezpieczenia turystyczne, mieszkaniowe, skończywszy na komunikacyjnych.

 

Tematyczna koncentracja usług – zakup ubezpieczenia przy okazji

Wspomniana już wcześniej strona autobooking.com to nowatorskie rozwiązanie, gdzie znajdziemy ubezpieczenia komunikacyjne w różnych cenach i namiary na różne firmy ubezpieczające. A komunikacyjne dlatego, że ów portal powstał z myślą zwłaszcza o klientach szukających zakładów naprawczych dla swoich aut, również w sytuacjach np. powypadkowych. Na portalu zamieszczono wiec porównywarkę cen i usług firm ubezpieczeniowych, by klienci nie musieli udawać się do tradycyjnego punktu ubezpieczeń. To jedno z tych rozwiązań skupiających dwa, a nawet więcej w jednym, które ułatwia ludziom życie i skraca czas na obowiązkowe formalności. Na portalu prowadzone są wszystkie operacje aż do czasu, kiedy рrzеkrосzу on fizycznie рróg wybranego zаkłаdu naprawczego lub skontaktuje się z ubezpieczycielem w sprawie ubezpieczenia komunikacyjnego. Po każdej wykonanej realizacji zlecenia, jest mоżlіwоść роzоѕtаwіenia swojej opinii. Można wystawić komentarz na temat wykonanych usług, co ułatwi potem podejmowanie decyzji innym użytkownikom portalu. Zadowolony klient ma szansę stać się stałym klientem danego wykonawcy i będzie jeszcze polecał poszczególnych fachowców innym swoim znajomym. Na tym wyznaczniku właściciele portalu zbudowali całą jego filozofię. Świadomość wśród nabywców usług, także ubezpieczeniowych, tą drogą wzrasta.

Artykuł zewnętrzny

 

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież