REKLAMA

XXI wiek. Kryzys ekonomiczny daje się odczuć w każdej dziedzinie życia. Gospodarki świata wypalają się coraz szybciej. Rośnie bezrobocie... Brzmi to trochę jak wstęp do kolejnej hollywoodzkiej produkcji z serii „uratować świat", ale niestety - opis ten coraz bliższy jest faktycznej sytuacji na świecie.

 

Aktualny kryzys gospodarczy, jak doskonale wiadomo, rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych, gdzie mógł zostać - gdyby nie wiele nierozsądnych decyzji osób zdawałoby się rozsądnych. Pewnie nawet skończyłoby się na upadku kilku firm. Niemniej - nie ma co dywagować - bańka pękła, a kryzys niczym wirus zaczął zarażać kolejne gospodarki świata, w tym polską.

Ciężko mówić o wiarygodności wskaźników ekonomicznych, gdyż zwykle obejmują one tylko pewne „wycinki" danych, nieraz zupełnie odbiegając od faktycznej sytuacji. Jednak jak donoszą różne źródła, bezrobocie w Polsce sięga rekordowego dla siebie pułapu, inflacja szybuje szybciej niż płace, a biedny obywatel... staje się coraz biedniejszy. Są jednak ludzie, którzy doskonale potrafią się odnaleźć nawet w tak ciężkich czasach.

 

Reklama

 

Wojciech Umiński, biznesmen z Gdańska, przedsięwziął pewne kroki i postanowił dosłownie „uratować świat". W ten sposób narodził się projekt venturion, który ma być odpowiedzią na coraz cięższą sytuację ekonomiczną. Mowa tutaj o produkcie luksusowym, a jednocześnie zupełnie powszechnym i niezbędnym - mianowicie o mieszkaniu. Venturion to hurtownia tańszych mieszkań. Pomysł niezwykle oryginalny i co najważniejsze chyba - świetnie odpowiada obecnym potrzebom rynku. Nieruchomości bowiem, jak były, tak są i będą zawsze potrzebne, a w obecnej sytuacji są one z reguły za drogie.

I żeby nie było. Powyższy przykład podałem bo udało mi się go poznać i choć może to wyglądać na kryptoreklamę, to w rzeczy samej nią nie jest. Uważam bowiem, że należy na wprost wskazywać na ludzi, firmy, czy projekty, które opierają się powszechnej wierze w globalną katastrofę gospodarczą.

Pomysłów i rozwiązań na kryzys jest wiele. Nie ma jednak jednego uniwersalnego. Każdy może jednak spróbować stać się „bohaterem"  i walczyć, może nie dosłownie, o lepsze jutro. Wszystko jest kwestią pomysłu... i oczywiście chęci jego realizacji.

Każdy pomysł gospodarczy, który daje korzyści ludziom - jest dobry. Dobre jest również to, że są ludzie, którzy realizują swoje pomysły. Generalnie każdy z nas ma jakiś pomysł na biznes. Niestety nie każdy go realizuje. Przyczyny tego bywają różne - może to być brak wiary w projekt, lenistwo, lub najnormalniej w świecie umiłowanie narzekania i uwielbienie pozycji kozła ofiarnego.

Uważam, że każdy kto ma „jaja" - oczywiście w przenośni, bowiem sprawa dotyczy płci obu - jest w stanie osiągnąć sukces niezależnie od tego czy telewizory mówią o hossie, bessie, czy kryzysie i innych nieszczęściach - to jest bowiem ich biznes.

tekst reklamowy napisał Ł. H.

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież