Magazyny obecnie nie tylko służą do przechowywania ładunków. Obecnie coraz częściej realizuje się w nich także innego rodzaju czynności, których celem jest wsparcie dystrybucji towarów. Są to także usługi przedsprzedażowe, które pozwalają na przygotowanie produktów o dystrybucji detalicznej.
Duże firmy, które składują swoje towary w magazynach, często zlecają usługi przedsprzedażowe zewnętrznym firmom. Wiele z nich organizowanych jest przez operatorów logistycznych, których zadaniem jest zadbanie o prawidłowość procesów związanych nie tylko z samym magazynowaniem, ale również kompletnym łańcuchem dostaw. To bardzo dobre wsparcie dla tych klientów, którzy chcą odpowiadać na zmianę warunków rynkowych, poprawić swoje wyniki sprzedażowe i w ten sposób także usprawnić swoje działanie.
Duże firmy, które składują swoje towary w magazynach, często zlecają usługi przedsprzedażowe zewnętrznym firmom. Wiele z nich organizowanych jest przez operatorów logistycznych, których zadaniem jest zadbanie o prawidłowość procesów związanych nie tylko z samym magazynowaniem, ale również kompletnym łańcuchem dostaw. To bardzo dobre wsparcie dla tych klientów, którzy chcą odpowiadać na zmianę warunków rynkowych, poprawić swoje wyniki sprzedażowe i w ten sposób także usprawnić swoje działanie.
Zakres usług przedsprzedażowych
Usługi przedsprzedażowe mogą być dopasowane indywidualnie do potrzeb klienta. W ten sposób może on dodatkowo zaoszczędzić na zlecaniu prac, które w przeciwnym przypadku musiałyby być wykonane poza magazynem. Dzięki temu, że operatorzy logistyczni posiadają własnych pracowników lub współpracują z innymi firmami prowadzącymi usługi przedsprzedażowe, ogóle koszy ulegają zmniejszeniu.
Usługi przedsprzedażowe to między innymi:
- przepakowywanie produktów lub przeróbki opakowań – pozwalają na dokonanie modyfikacji produktu zależnie od potrzeb rynku lokalnego czy w związku z organizowaną promocją
- etykietowanie i metkowanie – dodanie etykiet na opakowaniach lub produktach, także metek, znaczników RFID (identyfikacji radiowej), etykiet promocyjnych
- kompletowanie produktów – na podstawie przekazanych przez klienta wymogów można dokonać skompletowania produktów i ich wspólnego zapakowania, by przekazać je do odbiorcy
- dodawanie gratisów – do produktów mogą być dodane gratisy, na przykład poprze przyklejenie ich do opakowania
To tylko kilka typów usług przedsprzedażowych, które mogą być wykonane bezpośrednio w magazynie przed przekazaniem towarów do dalszej sprzedaży. Oczywiście, zależnie od zakresu działalności inne magazyny oraz operatorzy zajmujący się działalnością w tej dziedzinie mogą zaproponować bardziej rozbudowaną obsługę, nie tylko gdy chodzi o magazyn. Warszawa przoduje, gdy chodzi o wybór operatorów.
Korzyści dla zleceniodawcy
Wybierając realizację usług przedsprzedażowych właśnie w magazynie, zleceniodawca nie musi już dodatkowo zatrudniać firm zajmujących się konfekcjonowaniem. W ten sposób może zaoszczędzić na kosztach, a także w przyspieszyć proces przekazania towaru do sprzedaży, jako że prace na ogół prowadzone są wtedy przez współpracującą z operatorem magazynu ekipę.
Aktualnie usługi tego typu prowadzi wiele magazynów, zarówno te należące do globalnych operatorów logistycznych, jak i mniejszych przedsiębiorstwo. Przykładem niech będzie Trans-Tok, firma działająca pod Warszawą, która zajmuje się świadczeniem usług jako operator logistyczny krajowy i międzynarodowy. Zapewnia swoim klientom dostęp do usług logistycznych, transportu, spedycji, a także magazynowania z indywidualnie dopasowaną obsługą. Takie kompleksowe rozwiązania do najlepsza inwestycja.
Więcej o magazynowaniu w Warszawie na stronie www.trans-tok.com.pl.