Volvo C70 to takie dwa w jednym. Przy zamkniętym dachu pojazd wygląda jak rasowe coupe. Naciskacie magiczny przycisk , pozbywacie się dachu i macie kabriolet. Oglądanie procesu zamykania dachu w C70 to prawdziwa uczta, niczym wysmakowane danie w najlepszej francuskiej restauracji. Warto to powtarzać, bo nie często się zdarza tak smakowity widok.

 

Zespół napędowy - T5. Szczerze mówiąc to byłem trochę zawiedziony odczuciami jakie płynęły podczas korzystania z 230 KM ukrytych pod maską. Przyśpieszenie od 0-100 km/h zajmowało C70 8 sekund, ale ja miałem wrażenie że trwa to wieczność. Za to dźwięk wydobywający się z rury wydechowej był wspaniały. Palce lizać! Silniki montowane w Volvo, a raczej ich odgłosy należą do jednych z najbardziej smakowitych. Można je porównać do gry orkiestry symfonicznej. Podczas jazdy dało się odczuć niezbyt precyzyjne działanie skrzyni biegów. Drążek zmiany biegów latał jak nóż w maśle, które stało w temperaturze 30 stopni. Zawieszenie primo. Na naszych polskich drogach spisywało się świetnie. Byłem zaskoczony sztywnością nadwozia. Pokonując przejazd tramwajowy nie odczuwało się tego, że nadwozie żyło sobie, a reszta pojazdu sobie. Po prostu wiedziałem, że jadę jednym autem.

Reklama

Volvo słynie z produkcji bardzo bezpiecznych pojazdów. Nie inaczej jest w przypadku C70. Na uwagę zasługuje system ROPS. Aktywuje on układ chroniący przed skutkami przewrócenia Volvo. Wzmocnione pałąki znajdujące się za tylnymi siedzeniami zostają uruchomione przez żyroskop monitorujący kąt przechylenia samochodu i razem ze wzmocnionymi słupkami przednimi tworzą klatkę bezpieczeństwa. W takim samochodzie nie musicie się stresować. Volvo C70 to udane połączenie cech coupe i cabrio. Można czuć się w nim komfortowo i prestiżowo. Zapewniając sobie przy okazji sporo emocji związanych z jazdą bez dachu. Nawet w warunkach ekstremalnych możecie się lansować. System ogrzewania spisuje się świetnie i na pewno nie zmarzniecie. Wydając ponad 212 000 PLN nie ma prawa w C70-tce być zimno.

Sławomir Herman

Przeczytaj cały artykuł Volvo C70.

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież