Moto Sfera

Zakup używanego samochodu jak rozpoznać ten z dużym przebiegiem

Zakup używanego samochodu – jak rozpoznać ten z dużym przebiegiem?

Z daleka może wyglądać efektownie, ale z bliska już nie tak bardzo, a gdy wiadomo, gdzie patrzeć, od razu pojawia się jeszcze więcej wątpliwości. Zakupienie używanego samochodu może być naprawdę sporym problemem. Handlarze najczęściej zatajają informację o przebiegu, a kręcenie licznika nie jest już niczym trudnym. Jak wobec tego rozpoznać ten z dużym przebiegiem?

 

Przede wszystkim trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że niskie ceny samochodów są najczęściej konsekwencją ich prawdziwego stanu technicznego. Niedrogie auto używane sprowadzone od naszych zachodnich sąsiadów kusi, ale z drugiej strony trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nierzadko za niską ceną stoi jeszcze większy koszt napraw, które kupujący musi już poczynić ze własnym zakresie. Starszy samochód to większe ryzyko zepsutych kosztownych elementów, na przykład potrzebna może być wymiana rozrządu, wahaczy, regeneracja turbosprężarki czy wtryskiwaczy, a to tylko początek listy.

 

Średni przebieg samochodu

Zasadniczo średni przebieg auta na rok to około 10-30 tysięcy zależnie od tego, jak był on wykorzystywany. Dlatego też 10-letni samochód powinien mieć na liczniku od 100 do 300 tysięcy kilometrów. Zazwyczaj średnia to 200-300 tysięcy, zwłaszcza gdy auto było intensywniej użytkowane. W związku z tym wynik poniżej tych wartości powinien być już zastanawiający, chociaż zdarzają się osoby, które sprzedają auto wykorzystywane tylko w celu dojeżdżania do znajdującej się kilka kilometrów dalej firmy i na zakupy.

 

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Gdy trudno określić rzeczywisty przebieg samochodu i zachodzi podejrzenie, że ma przekręcony licznik, warto też zwrócić uwagę na inne jego elementy. Najlepiej sprawdzić lampy przednie i tylne pod kątem zużycia i spasowania, stopień zużycia poszczególnych elementów wnętrza, także przyda się tester lakieru i dokładne zbadanie, czy samochód ma nałożoną szpachlę. Sygnałem alarmowym powinny być też inne oznaczenia na szybach, nieoryginalne wkręty czy różne pasy bezpieczeństwa.

Oczywiście, najbezpieczniejszy będzie autoryzowany dealer Ford czy innej marki, którą masz na oku, ale jeżeli chcesz kupić używane auto, miej się na baczności. Zamiast kupować samochody od osób prywatnych można zdecydować się chociażby na komis Ford, gdzie ryzyko jest zdecydowanie mniejsze. Możesz też poszukać ofert w salonach dealerskich – tu ryzyko kupna używanego pojazdu w złym stanie technicznym nie istnieje.

 Reklama