Drukarki to najbardziej eksploatowane urządzenia w biurze. Nic dziwnego, że to właśnie one najczęściej wymagają serwisu i odpowiedniej naprawy. Nie jest prawdą, że każdy sprzęt do drukowania musi być awaryjny i nie będzie w stanie długo oraz sprawnie służyć. Odpowiednia konserwacja, stałe przeglądy i regularna wymiana elementów eksploatacyjnych zapewnią długą żywotność każdego urządzenia.

 

Najczęstsze usterki

Problemy z drukowaniem mogą mieć różne podłoże. Najczęściej psuje się przewód sieciowy, dezaktualizują się sterowniki lub mechanizm drukujący jest zanieczyszczony. Czasami wystarczy instalacja nowego oprogramowania lub wymiana akcesoriów, by wznowić działanie drukarki. Warto także raz na jakiś czas wyczyścić dysze. Jeżeli tego typu sposoby nie pomogą, koniecznie jest zwrócenie się do profesjonalnego serwisu. Najlepiej powiadomić fachowca już wtedy, gdy drukarka zaczyna działać coraz wolniej, wydaje dziwne dźwięki i zacina się.

Godnym polecenia pomysłem jest posiadanie stałego serwisanta, który odpowiada za stan techniczny urządzeń w konkretnym biurze. Tego typu usługę, w ramach specjalnej umowy serwisowej, proponuje np. firma arso.pl. Jej pracownicy zapewniają diagnostykę i przeglądy techniczne, czyszczenie budów i wnętrza urządzeń, konserwację podzespołów oraz dostęp do wszelkich potrzebnych ekspertyz technicznych. Warto pamiętać, że profesjonalne serwisy wystawiają wstępne wyceny każdej naprawy. Ostateczna decyzja o opłacalności usunięcia danej usterki pozostaje zawsze w rękach właściciela.

 

Dobór odpowiedniego urządzenia

Najlepiej unikać wszelkiego rodzaju usterek kupując wcześniej odpowiedni sprzęt. W zależności od stopnia eksploatowania, warto inwestować w drukarki laserowe lub wykorzystujące tusz. Te pierwsze świetnie nadają się do biur, ponieważ zwykle są często używane. Drukarki z tuszem, ze względu na swoją cenę i delikatność, lepiej sprawdzą się w domu. Warto pamiętać o tym, że na urządzenie źle wpływa używanie zamienników tonerów oraz nadmierne przegrzewanie. Pracownicy firmy arso.pl pomagają w wyborze odpowiednich sprzętów biurowych. Właściwie dobrane wpływają na optymalizowanie kosztów utrzymania biura oraz skrócenie czasu wykonywania konkretnych prac.

Jeżeli dobrane urządzenie już działa i posiada stałego serwisanta, warto przemyśleć zorganizowanie tzw. dokumentacji serwisowej oraz księgi napraw. W tego typu pismach zawiera się informacje o każdej reperacji oraz wymianie materiałów. O serwisantach bardzo dobrze świadczy fakt, jeśli podczas pracy sporządzają różnego rodzaju notatki, w których opisują stopień zużycia podzespołów oraz szczegółowo charakteryzują rozmaite usterki. Tego typu zapisy pozwalają ustalić cenę ewentualnych napraw oraz stanowią podstawę do decyzji o wymianie sprzętu.

Czasami warto także przemyśleć dzierżawę sprzętów biurowych. Jeżeli ostateczny rozrachunek wskazuje na nieopłacalność zakupu własnych maszyn, można skorzystać z serwisów wypożyczających i serwisujących różnego rodzaju urządzenia.

Reklama

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież