Nowa Toyota Avensis została zaprezentowana szerszej publice podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Genewie. Jednych cieszył fakt de facto drobnych zmian poczynionych w modelu, inni sugerowali że zmiana jest czysto marketingowym zabiegiem, a samochód został jaki był. Czy zatem nowy Avensis ma szanse zawojować polski rynek?

 

Auto pojawiło się w polskich salonach Toyoty 20 czerwca, więc od dwóch tygodni możemy je osobiście oglądać w placówkach dealerów. Zdaniem producenta model ten czeka rynkowy sukces, dzięki optymalnie dobranemu cennikowi i specyfikacji, która dokładnie trafia w oczekiwania polskiej klienteli. Ma to zresztą pewne odzwierciedlenie w rzeczywistości - w tak krótkim czasie dokonano już ponad 1000 zamówień na nowego Avensisa - tylko w Polsce.

 

Toyota Avensis 01

 

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez polskiego importera odmłodzona Toyota Avensis sprzedaje się przede wszystkim w bogatszych wariantach wyposażenia. Około 25% zamówionych aut bowiem zostało w wersji Prestige, a więc najwyższej z dostępnych w cenniku, zaś blisko 70% to druga od góry wersja Premium z dodatkami w postaci specjalnie przygotowanych pakietów wyposażenia. Czyżby oferta Toyoty była faktycznie tak konkurencyjna w stosunku do rynkowych rywali?

 

Toyota Avensis 02

 

Jeśli wierzyć powyższym statystykom, to można z łatwością określić, że zdecydowana większość zamawianych w Polsce Avensisów wyposażona będzie w komplet bezpieczeństwa aktywnego Toyota Safety Sense (Pre-Collision, automatyczne hamowanie, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, automatyczne światła drogowe), główne światła wykonane w technologii LED, dotykowy ekran multimedialny wielkości 8 cali, skórzane fotele z funkcją podgrzewania, system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania auta, a także dwustrefową klimatyzację automatyczną. Trzeba przyznać, że to stosunkowo konkurencyjne wyposażenie, a sam model dobrze kojarzy się wielu stałym klientom Toyoty.

 

Toyota Avensis 03

 

Jakie silniki wybierane są w Polsce najczęściej? Przede wszystkim benzynowy 1.8 Valvematic znany z poprzedniej generacji modelu, a także zupełnie nowa jednostka diesla 2.0 D-4D o mocy 143 koni mechanicznych. Ciekawostką może się też okazać fakt, ze prawie połowa klientów decydujących się na silnik benzynowy wybiera w opcji jednocześnie automatyczną przekładnię bezstopniową Multidrive S.

 

Toyota Avensis 04

 

I można by śmiało pomyśleć po tym wszystkim, że odmłodzona Toyota Avensis będzie sprzedażowym hitem w Polsce - to jednak nie jest takie pewne. Pamiętajmy o tym, że w zeszłym roku zaprezentowane zostały także konkurencyjne modele w najnowszych odsłonach: Peugeot 508, Ford Mondeo, czy Volkswagen Passat. W tym roku zaś pojawiła się fenomenalna Skoda Superb.

 

Toyota Avensis 05

 

Walka w segmencie D trwa w najlepsze, czekamy na jej efekty. I czekamy też na premierę nowej Toyoty Auris, która również przeszła lifting i która do polskich salonów ma trafić już wkrótce, bo 18 lipca.

Łukasz Heger

 

Reklama

Dodaj komentarz
Kod antyspamowy Odśwież