Moto Sfera

Nowe samochody na jakie ceny możemy liczyć w salonach

Nowe samochody - na jakie ceny możemy liczyć w salonach

Początek roku to okres, kiedy można upolować dla siebie nowe samochody. Ceny ich w tym okresie są bardzo przyzwoite. Dealerzy wyprzedzają egzemplarze wyprodukowane w ubiegłym roku, dając spore rabaty

 

Polacy przyzwyczaili się, że najbardziej opłaca się kupować nowe samochody w pierwszych miesiącach każdego roku. Możemy wtedy liczyć na spore opusty, a także możliwość sporej negocjacji. Najczęściej dealerzy oferują ceny nowych aut z opustem od ceny podstawowej, a niekiedy jest to rabat na cenę końcową. Bardzo często możemy negocjować dodatkowe wyposażenie lub pakiet ubezpieczeniowy. Gdy decydujemy się na kredyt lub leasing, również można coś ugrać.

 

W segmencie A dużą popularnością cieszy się Volkswagen up! Właśnie trwa wyprzedaż rocznika 2015, dzięki czemu można uzyskać rabat wynoszący 3500 zł od bazowej kwoty 33 590 zł. Kolejnym, popularnym modelem w tym segmencie jest Skoda Citigo, czyli czeski kuzyn-bliźniak Volkswagena up!. Na egzemplarze wyprodukowane w roczniku modelowym 2015 można uzyskać maksymalny rabat w wysokości 4000 zł od ceny bazowej wynoszącej 35 520 zł. Ciekawą propozycją w tym segmencie jest Toyota Aygo. Cennik japońskiego malucha z rocznika modelowego 2015 rozpoczyna się od kwoty 40 300 zł za bogato wyposażoną wersję X+ Comfort, ale rabat u autoryzowanych dealerów wynosi w tym przypadku nawet 6 tys. zł. W pozostałych wersjach kwotę bazową można pomniejszyć o 4 tys. zł.

 

W segmencie B liderem jest Skoda Fabia i to zarówno wśród firm jak i osób prywatnych. Czeski model kosztuje w promocji wyprzedażowej rocznika 2015 36 800 zł w stosunku do regularnej ceny 40 380 zł. Klienci otrzymują ponad 3500 zł opustu. Alternatywą dla czeskiej marki może być samochód z Japonii, czyli Toyota Yaris, które cena podstawowa za wersję Life wynosi 39 900 zł. W ofercie wyprzedażowej rocznika modelowego 2015 bogato wyposażona wersja Active kosztująca katalogowo 48 700 zł jest dostępna taniej o 6 tys. zł. Finalnie klient zapłaci za niego 42 700 zł.

 

W segmencie kompakt najpopularniejszym modelem jest Skoda Octavia. Podstawowa wersja w cenniku startuje od kwoty 62 100 zł, ale dealerzy oferują opust w wysokości 6,9 tys. zł. Drugim, najpopularniejszym modelem w tym segmencie jest Opel Astra, który w podstawowej wersji kosztuje 59 900 zł. W przypadku tego modelu klienci mogą liczyć na rabat w wysokości 4 tys. zł. Ciekawą opcją w tym segmencie jest Toyota Auris, której cena startuje od kwoty 56 900 zł. Dealerzy japońskiej marki oferują najwyższy rabat w tym segmencie, który może wynieść nawet 11 500 zł. Japoński kompakt jest oferowany również w wersji hybrydowej.

 

W popularnym na polskim rynku segmencie D liderem jest Passat, którego cena w wersji bazowej startuje od 92 790 zł. Z okazji wyprzedaży rocznika importer oferuje zniżkę na nowe samochody wynoszącą nawet 10 tys. zł. Alternatywą dla Volkswagena jest Ford Mondeo, którego cennik startuje od 84 900 zł, a na egzemplarze z rocznika modelowego 2015 przewidziano rabat w wysokości do 10 100 zł. Od wielu lat poważnym graczem w tym segmencie jest Toyota Avensis. Jego ceny katalogowe rozpoczynają się od 87 900 zł. Na egzemplarze z rocznika modelowego 2015 przewidziano spore rabaty w wysokości nawet 24 tys. zł.

Segment SUV w ostatnich latach bardzo mocno się rozwija, co potwierdzają statystyki sprzedaży. W tym segmencie występuje również kilka klas, od niewielkich kompaktowych crossoverów po duże auta klasy premium. Wśród SUV-ów średniej wielkości prym wiedzie Toyota RAV4. Ceny modelu rozpoczynają się od 108 900 zł. Bogato wyposażona wersja Style z rocznika modelowego 2015 kosztowała 128 900 zł, ale japoński producent oferuje rabat w wysokości 9 tys. zł. Na wybrane wersje można uzyskać nawet 12 200 zł rabatu. Podobnej wielkości Volvo XC60 jest dużo droższe. Za podstawowy model trzeba zapłacić 140 200 zł.

Informacja prasowa