Jednym z celów tegorocznej, II edycji kampanii „Prostata na lata", jest ustanowienie w Dniu Ojca - 23 czerwca - Ogólnopolskiego Dnia Świadomości Raka Prostaty. Korzystając z wyjątkowo sportowego charakteru bieżącego roku, który kształtować będą Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, a następnie letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie, do działań realizowanych w ramach kampanii „Prostata na lata" zaproszeni zostali aktorzy i dziennikarze - Maciej Damięcki, Jacek Kawalec czy Włodzimierz Szaranowicz. Do aktywności skupionych wokół sportowych emocji dołączyli również piłkarze, m.in. Maciej Szczęsny oraz piłkarze klubowi, a także sportowcy z innych dziedzin, np. Leszek Blanik, mistrz olimpijski w gimnastyce sportowej.
„Doceniam podejmowaną przez Fundację próbę mówienia otwarcie o tak trudnym temacie, przede wszystkim dlatego, że nowotwór prostaty nie jest chorobą, która dotyka jednego człowieka, ale emocjonalnie przekłada się również na najbliższych. Dlatego też podpisuję się pod inicjatywą, by Dzień Ojca ustanowić Ogólnopolskim Dniem Świadomości Raka Prostaty" - mówi Maciej Damięcki, aktor, prywatnie ojciec Matyldy i Mateusza Damięckich.
Realizowane w ramach kampanii „Prostata na lata" działania mają na celu przełamanie tabu, jakie wiąże się z nowotworem gruczołu krokowego, podobnie jak wiele lat temu uczyniły to Amazonki w odniesieniu do raka piersi. Nowotwór prostaty jest bowiem uleczalny, jeśli jest odpowiednio wcześnie wykryty. Temat poruszany w kontekście Dnia Ojca ma także uświadomić społeczeństwu, jak ważną rolę w rodzinie pełni mężczyzna - jako ojciec i opiekun rodziny. Co więcej, to także rola związana z odpowiedzialnością za siebie, która powinna przejawiać się troską o własne zdrowie.
„W naszej kampanii najbardziej zależy nam na dotarciu do mężczyzn oraz ich rodzin z przekazem, że raka prostaty można skutecznie leczyć. Chcemy też uświadomić wszystkim ojcom, że regularne badania pod kątem męskich nowotworów mogą zapewnić im długie życie i czas na wychowanie dzieci" - mówi Szymon Chrostowski.
Kampania „Prostata na lata" powstała z inicjatywy Fundacji „Wygrajmy Zdrowie" im. prof. Grzegorza Madeja. Program został objęty patronatem merytorycznym towarzystw naukowych, działających w polskiej onkologii - Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej, Polskiej Unii Onkologii oraz Polskiego Towarzystwa Urologicznego. Kampanię wspiera firma Sanofi.
Do grona ekspertów kampanii należą:
- dr n. med. Iwona Skoneczna - Klinika Nowotworów Układu Moczowego, Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej- Curie w Warszawie
- dr n. med. Wojciech Rogowski -Kierownik Kliniki Urologii Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, Przewodniczący Rady Fundacji „Wygrajmy Zdrowie" im. prof. Grzegorza Madeja
- mgr Mariola Kosowicz - psycholog Kliniczny, psychoterapeuta, Zakład Rehabilitacji Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie
W trakcie kampanii dla osób, które śledzić będą nasze działania na facebooku zaplanowane zostały liczne konkursy z cennymi nagrodami.